Search:
MUSIC BOOKS
    WHAT'S NEW
    GROUPS & PERSONALITIES
    ACOUSTIC GUITAR
    OPEN TUNINGS
    OPER TUNINGS/BOTTLENEK
    BLUES GUITAR
    COUNTRY BLUES/ACOUSTIC BLUES
    CLASSICAL GUITAR
    CLASSICAL and
    SACRED, CHRISTIAN, CHRISTMAS
    NEO-CLASSICAL
    FLAMENCO
    LATIN
    COUNTRY / BLUEGRASS
    BANJO, MANDOLIN and...
    JAM '50/backing tracks
    JAM '60 backing tracks
    JAM '70 backing tracks
    JAM '80/backing tracks
    JAM '90/backing tracks
    JAM '00 backing tracks
    JAM BLUES/backing tracks
    JAM COUNTRY/backing tracks
    JAM JAZZ/backing tracks
    JAZZ GUITAR
    JAZZ METHODS
    GYPSY JAZZ, SWING, MANOUCHE
    METHODS FOR GUITAR
    PIANO/KEYBOARDS e...
    ROCK and ROLL
    RHYTHM and BLUES, SOUL, DISCO, FUNK
    ANTHOLOGY '70
    ANTHOLOGY '80
    ANTHOLOGY '90
    ANTHOLOGY '00
    FILM/MOVIE/TV
    SCALES MODES ARPEGGIOS
    HARMONY, CHORDS
    GUITAR TECHNIQUE & INSTRUCTION
    TAPPING
    ELETTRONIC
    AMPLI SETUP
    SOUNDS AND EFFECTS
    GUITAR MAKING
    INSTRUMENTAL REFERENCE, BIOGRAPHY
    METHODS FOR BASS GUITAR
    METHODS FOR DRUM
    HARMONICA
    BOOKS
VIDEO/DVD INSTRUCTIONAL DVD
CLASSICAL AND FLAMENCO GUITARS, & ACCESSORIES
GUITAR MAKING

 
 

 1 - 2 - 3 - 4 

 6674 HOW TO SET UP THE BEST SOUNDING BANJO, Roger H. Siminoff.



Euro 16,95


 
Quantity Metti nel carrello

 
HOW TO SET UP THE BEST SOUNDING BANJO, Roger H. Siminoff.

Series: Book
Publisher: Hal Leonard
Medium: Softcover
Author: Roger H. Siminoff

This renowned author walks banjo players through masterful techniques to maximize the performance of their instrument. Step-by-step instructions cover: tone chamber fit, tailpiece angle, bridge selection, neck angle and heel fit, head adjustments, air chamber tap-tuning and resonator adjustments, string gauge selection, head selection, and much more. Each chapter provides a detailed background and analysis of the parts to be adjusted and explores the differences between archtop, flattop, tube-and-plate, and one-piece flange banjos. More than 100 photos, illustrations and charts make this technical guide easy to follow. To round out this already unique text, amplifications tips are provided by legendary banjo player extraordinaire Earl Scruggs, considered the father of bluegrass music. 80 pages, 9 x 12. 72 pages

 

Availability:




 5586 RAMIREZ JOSÉ, PARLANDO DI CHITARRA. In italiano.



Euro 35,99


 
Quantity Metti nel carrello

 
RAMIREZ JOSÉ, PARLANDO DI CHITARRA. In italiano.

RAMIREZ JOSÉ III, PARLANDO DI CHITARRE. In italiano.

"Questo libro non è niente altro che la raccolta di tutti i miei scritti degli ultimi anni, che nella maggior parte dei casi sono stati il frutto di richieste diverse provenienti a volte da riviste specializzate di differenti paesi, a volte dagli stessi autori di libri sulla chitarra o addirittura in alcuni casi, sono serviti a rettificare tesi universitarie. Così sebbene scrivere non sia uno sport per il quale mi senta particolarmente portato, ho sempre cercato di compiere, come ho potuto quello che considero un dovere, soprattutto se si pensa alla grande ignoranza sull'argomento e le conseguenze che questo può avere sul buon trattamento dello strumento, sulla sua conservazione, sulla sua storia passata e presente e sullo stesso valore ultimo."

(José Ramirez III)

Dedicato a Angelita.

Questo piccolo libro non è niente altro che la raccolta di tutti i miei scritti
degli ultimi anni, che nella maggior parte dei casi sono stati il frutto di richieste
diverse provenienti a volte da riviste specializzate di differenti paesi, a volte
invece dagli stessi autori di libri sulla chitarra o addirittura in alcuni casi, sono
serviti a rettificare tesi universitarie. Così sebbene scrivere non sia uno sport per il
quale mi senta particolarmente portato, ho sempre cercato di compiere, come ho
potuto, quello che considero un dovere, soprattutto se si pensa alla grande
ignoranza sull'argomento e le conseguenze che questo può avere sul buon
trattamento dello strumento, sulla sua conservazione, sulla sua storia passata e
presente e sullo stesso valore di quest'ultimo.
Ho spesso sentito una sana invidia per l'abbondante letteratura che esiste
sugli strumenti ad arco, specialmente sul violino, dato che diversi liutai, col
trascorrere degli anni, hanno lasciato scritte le loro esperienze o si sono
preoccupati di informare fedelmente scrittori specializzati sul tema, e questo
mediante inventari, certificati di autenticità, valutazioni, ossia tutta una serie di
documentazioni sulle quali è possibile studiare seriamente. Per disgrazia la
chitarra è quasi completamente orfana di tutto ciò. Non vi sono praticamente
opere che trattino della sua costruzione e riparazione, dato che se ne esistessero le
conoscerei sicuramente, quindi sebbene questo libro sia più che altro diretto al
suo trattamento ed alla sua conservazione, ho la speranza che sia l'inizio di una
più ampia trattatistica simile a quella già esistente sul violino. I libri editi fino ad
ora sulla chitarra, si riferiscono più che altro a collezioni, a volte ne narrano la
storia, tra l'altro in maniera piuttosto inesatta, e solo di rado ne affrontano il tema
delle riparazioni, in questi casi si tratta dello sforzo, degno di lode, di un qualche
appassionato che vi si è dedicato nel tentativo di fare ciò che io stesso pretendo in
questa occasione.
Approfitterò dell'occasione a me offerta dalla pubblicazione di questi
scritti, per smentire alcuni degli sgradevoli pettegolezzi che· corrono per il mondo
sulla mia persona, come per esempio quello che non mi trovi più nel mondo dei
vivi. Molto bene allora sono un fantasma che scrive senza troppe difficoltà.
Do quindi testimonianza, in queste righe, della mia esistenza, oggi.
quattordici novembre dell'anno di grazia 1990, a sessantotto anni di età.

La Bionda e la mora.
Ramirezz III espone il suo sapere in legni per chitarra, la Cedrela Odorata del centroamerica, perché preferisce la "mora" del cedro rosso del pacifico, con le sue marcate linee di crescita regolari, che vibreranno insieme alle corde, alla bioda europea Picea Abies. Il palissandro chiamato dagli inglesi Rosewood; la Jacaranda del Brasile, il Cocobolo. L'ebano.
La sega radiale e l'angolo di taglio del tronco.
Il suo grande rammiaro quando in Giappone per scoprire i suoi segreti segarono a metà una sua riuscita chitarra da concerto.
L'importanza dell'umidità dell'aria.
I facsimile delle lettere di Tarrega, Segovia dall'Hotel Steigenberger di Frankoforte, Yepes,
Numerose fotografie delle varie fasi di costruzione
Il differente action tra le corde altre e le basse.
Il diapason della chitarra di Stradivaro 740mm. del museo di Oxford !
Ci racconta come dopo aver visto una Viola d'amore (che vedete nella fotografia) a Ramirez viene l'idea di costruire una chitarra con altre corde all'interno della cassa armonica che scorrono internamente al manico vuoto, e suonano per simpatia, ma Segovia non è soddisfatto perché confondono la melodia, così José pensa di costruire un pedale simile a quello del pianoforte per smorzare suoni non voluti, allora Narsiso Yepes gli telefona e gli dice che ha studiato la cosa e che deve solo aggiungere 4 corde basse accordate in: DO, LA#, SOL#, FA# (C, A#, G#, F#), e avrà lo stesso effetto di risonanza, mentre le corde si interrompono appongiandoci semplicemente la mano, evitando macchinazioni pedalistiche. Poi ci fu la grande prova, stando lontano Ramirez pensava che Yepes come Segovia gli inveisse violentemente contro, invece gli disse "in che stupendo pasticcio mi hai cacciato !", così naque la chitarra a 10 corde che accompagnò da 1964 in poi tutte le incisioni e i concerti di Yepes.
La chitarra da camera o meglio con camera è uno strumento che ha all'interno della cassa armonica una piccola stanza interna che la divide in un "bilocale" uguale, per fare musica da camera. Questo per eliminare le note "lupo", dopo averle individuate spargendo limature di ferro sulla tavola armonica.
Il volume di aria della cassa armonica,
Il cipresso della chitarra Flamenca, e suoi voluti ronzii dell'action bassa, Sabicas.
Il trucco per evitare lo screpolarsi della tavola a fianco la tastiera, per la diversità di dilatamento.
Il sistema dei listelli a ventaglio
La vernice a gomma lacca all'alcool, grassa, copale, dammar, mastice, sandracca, ambra. olio essenziale, acqua di vetro, chiara d'uovo, Urea, a pennello, tampone, aria compressa, 14 mani di vernice.
la pulizia delle meccaniche
le grandi mani di Segovia, la chitarra deve suonare come "un'orchestra lontana", mentre "Questa chitarra è acuta e stridula come una signorina isterica ! "
La Hauser con i suoi bassi profondi e pieni di sfumature, gli acuti potenti e duraturi. Fu la chitarra di Segovia pr ben 25 anni, dalla metà del 1934-37.
La Hauser e la Fleta: Classiche, potenti, gravi, bassi profondi.
SCEGLIERE UNA CHITARRA
Sebbene la chitarra abbia raggiunto un livello praticamente omogeneo
sotto il punto di vista della potenza e della qualità sonora (parlando però sempre
di quelle di alto livello), esistono delle differenze di sfumature, che le faranno
sempre distinguere le une dalle altre, dovuto soprattutto alla struttura del legno,
dato che non esiste un legno che sia uguale ad un altro. I cerchi di crescita
circolari impediscono che le tavole che devono formare la tavola ed il fondo siano
uguali, sebbene siano state ricavate dallo stesso tronco, se non addirittura dello
stesso tavolone, e questo pur cercando in ogni modo di ottenere lo stesso taglio
mediante la sega radiale.
A questo si somma l'infinita varietà di relazioni che ci possono essere tra
le due parti della cassa della chitarra, ossia la tavola ed il fondo, ognuna con le
proprie caratteristiche.
Bisogna anche considerare i differenti diapason o le differenti lunghezze
delle corde, che le chitarre possono avere, oltre che la chiara influenza sul suono o
la varietà di strutture interne che ogni liutaio "inventa", facendo proprio il detto:
"Ogni sacrestia ha la propria liturgia".
Come conseguenza di tutto ciò, si produce una grande varietà di timbri e di
sfumature nel suono che fanno sì, che ogni chitarra abbia una propria "personalità"
differente da quella delle altre. Vi sono chitarre il cui suono è grave e profondo, ed
altre che invece lo hanno alto e brillante, e tra questi due punti la gamma è piuttosto
vasta. La stessa cosa avviene con le chitarre che emettono il suono facilmente e che
da vicino sembrano essere molto potenti, mentre invece questo diminuisce a
distanza e al contrario altre che sembrano avere un suono meno attraente, hanno
una proiezione sonora relativamente grande. Oppure vi sono chitarre che
prolungano a lungo il suono delle note acute, facilitando cosÌ l'espressività della
voce di colui che canta, ed altre che, invece, possiedono dei bassi profondi e potenti,
e che arricchiscono cosÌ gli accordi. Infine vi sono chitarre che hanno una grande
ricchezza di armonie e che producono un suono estremamente bello, ma con
l'inconveniente di confondere alquanto il discorso musicale.
Vorrei però sottolineare, che i suoni sopra descritti, sono molto rari; con
questo non voglio dire che non si possano produrre in una qualche chitarra, ma ....

INDICE
PREFAZIONE
IL CEDRO ROSSO (THUJA PLICATA)
IL PALISSANDRO
LA CHITARRA E IL LABORATORIO ARTIGIANALE TRADIZIONALE
RONZIO DELLE CORDE (STRING BUZZ)
UMIDITA' E SECCHEZZA
LA SUDDIVISIONE DELLA TASTIERA
UNA DINASTIA DI COSTRUTTORI DI CHITARRE RAMIREZ
LA CHITARRA A DIECI CORDE
LA CHITARRA DA CAMERA
LA LUNGHEZZA DELLA CORDA (DIAPASON) NELLE CHITARRE
LA REGOLAZIONE DELL'ALTEZZA DELLE CORDE SUI TASTI ACTION
LA CHITARRA FLAMENCA
CATENE E RAGGIERE
LA VERNICE
LE MECCANICHE
MANUEL RAMIREZ
A. S.. LA CHITARRA EDID
LE MODE E QUALCOSA DE PIÙ SULLE VERNICE
SCEGLIERE UNA CHITARRA
DISCEPOLI

 

Availability:




 5139 THE ART AND CRAFT OF MAKING CLASSICAL GUITARS, Manuel Rodríguez.



Euro 19,99


 
Quantity Metti nel carrello

 
THE ART AND CRAFT OF MAKING CLASSICAL GUITARS, Manuel Rodríguez.

Rich in beauty, sound and history, Manuel Rodríguez and Sons' classical and flamenco guitars have been lovingly hand-crafted in Madrid since 1905. The company's remarkable creations are just as acclaimed today, capturing the 2000 Player's Choice Award from Acoustic Guitar magazine for its nylon-string model. New from Hal Leonard and for the first time available in English, The Art and Craft of Making Classical Guitars presents master luthier Manuel Rodríguez's thoughts on the history of the instrument he loves, and how the guitar attained its prominent position among musical instruments. Filled with fabulous historical photos, priceless memorabilia, abundant diagrams and more, the book covers topics such as the art and development of the guitar, materials used in construction, and much more. Essential for all admirers of the guitar. 168 pages.

 

Availability:




 2600 GUITARMAKING: TRADITION AND TECHNOLOGY



Euro 39,99


 
Quantity Metti nel carrello

 
GUITARMAKING: TRADITION AND TECHNOLOGY. 388 pagine illustrate, sulla costruzione e il design della chitarra folk e della chitarra classica.

Guitarmaking TRADITION AND TECHNOLOGY

A Complete Reference for the Design & Construction of the Steel·String Folk Guitar & the Classical Guitar

William R. Cumpiano and Jonathan D. Natelson
photographs by Clyde Herlitz / line dravvings by William R. Cumpiano

CHRONICLE BOOKS SAN FRANCISCO



LAYING OUT THE BRACING PATTERN

These depict the width of the cross struts. To denote the fan-brace locations, we now use as an inital reference the lower parallel line for the lower cross strut. Mark on that line, at intervals of 1/4 inches, three dots on both sides of the centerseam (that is, at1 1/4 inches, 2 ½ inches, and 3/4 inches from the seam). Next, measure ½ inches up the centerseam from the bottom of the outline, and make a dot. Using the ruler, find a point on the guitar outline that is 7 inches from that dot and draw a line connecting the two points. Repeat for the other side. These lines denote the bottom V of the bracing pattern. Measuring from the centerseam on each leg of the bottom V, mark dots at intervals of 2 inches. Connecting the six dots on the lower cross with the Six dots on the bottom V completes the fanbrace layout. The rosette grafts are laid out by drawing lines tangential to the soundhole and square to the cross struts, and then drawing parallel lines I inch from each tangent. To denote the finger braces, mark a dot on the upper parallel line of the lower cross strut % inch from the outer edge of each rosette graft. Then mark a dot on the lower parallel line of the upper cross strutI ½ inches from the outer edges of the rosette grafts, and connect the dots. Measure 1 ¼ inches up along the centerseam from the upper cross strut and draw a line perpendicular to the seam. Draw a parallel line 5/16 inch further up. These lines denote the upper transverse bar. Next, draw two vertical lines connecting the upper transverse bar with the upper cross strut, each 2 1/2 inches from the centerseam. These lines indicate the boundaries of the upper transverse graft. To locate the transverse bridge pad, mark from the top of the outline down the centerseam the distance from the twelfth fret to the saddle. For a 25.6-inch scale, that will be 12.8 inches plus .10 inch compensation, or 12.9 inches. Draw a line perpendicular to the centerseam at that point, and then parallel lines ¼ inch above andI inch below. The pad will actually be shaped as shown in Fig. 7-10 (scale drawings), but it will be positioned using the horizontal lines1 1 /4 inches apart. Finally, draw a line perpendicular to the centerseam tangent to the top of the outline. This will be a guideline for cutting off the top of the sound board squarely. Steel-string Bracing Layout The template outline and centerline have been marked on the undersurface of the soundboard. Refer to Fig. 7-10 (scale drawings) while reading the following steps. The headblock is represented by a 2 x 2l /2-inch rectangle, which is located at the upper center of the template outline. Draft the rectangle so that it is bisected by the sound board centerline. The top line of the rectangle must be set back 3/32 inch from the template outline (the thickness of the sides) and accurately perpendicular to the centerline. The accuracy of this line is vital, since we will alig the actual headblock to it when it is glued to the soundboard. If the headblock is crooked, the neck will be also. The bridge outline must be drafted on the undersurface of the sound board. Refer to Chapter 15 to make a bridge outline template, and locate its outline as shown in the layout drawing in Chapter 3. The upper face brace is just above the soundhole. Its closest edge is1/4 inch above the soundhole rim. Draw two parallel lines1/2 inch apart, perpendicular to the centerline. Extend the lines till they reach the template outline. The upper face graft is between the head block and the upper face brace. Draw two parallel lines 7/8 inch apart, perpendicular to the centerline. Center them in the space allotted. Connect the ends with angled lines as shown. The X-brace is represented by two sets of two parallel lines 5/16 inch apart, which cross at the centerline. You may copy the splay of the X brace from the diagram, paying particular attention to the distance between the ends of ...


CONTENTS
PREFACE
CHAPTER 1 The Guitars Anatomy
CHAPTER 2 Materials & Tools
CHAPTER 3 Preparation & Planning
CHAPTER 4 The Neck & the Headpiece
CHAPTER 5 The Plates
CHAPTER 6 The Soundhole Rosette II
CHAPTER 7 Soundboard Bracing
CHAPTER 8 Side Bending
CHAPTER 9 Assembly I
CHAPTER 10 Assembly II
CHAPTER 11 Purf1ing & Binding
CHAPTER 12 The Fingerboard
CHAPTER 13 Final Carving & Finiting
CHAPTER 14 Finishing
CHAPTER 15 The Bridge & Pinning the Steel-String Neck
CHAPTER 16 Set-Up
AFTERWORD Troubleshooting & Guitar Care
BIBLIOGRAPHY
BILL OF MATERIALS
SOURCES OF GUlTARMAKING SUPPLIES
INDEX

 

Availability:




 3750 ELECTRIC GUITAR CONSTRUCTION. A Guide for the First-Time Builder. Tom Hirst.



Euro 40,99


 
Quantity Metti nel carrello

 
ELECTRIC GUITAR CONSTRUCTION. A Guide for the First-Time Builder, Tom Hirst. 168 pagine.
Electric Guitar Construction A Guide for the First-Time Builder. The definitive work on the design and construction of a solid body electric guitar.

Series: Guitar
Publisher: Centerstream Publications
Format: Softcover
Author: Tom Hirst

Q.: What on earth would make someone want to build an electric guitar from scratch? Can't you just buy one cheaper? A.: Well sure, but with this definitive book on the subject as your guide, you can create your own axe masterpiece, with the precise finish, the exact pickups, and the custom hardware you've always wanted. Plus, you'll have the indescribable satisfaction of knowing you created something cool out of nothing. And that sure beats buying off the rack! Organized logically from start to finish, this helpful guide will assist you every step of the way; from the design and planning stage to the final setup, each step in the process is written about in abundant detail, with hundreds of photographs, and special full-color sections on wood selection and finishing. Also includes a glossary of terms, an index of materials suppliers, and much more!

Inventory #HL 00000311
ISBN: 9781574241259
UPC: 073999648119
Width: 8.5"
Length: 11.0"
168 pages

What on Earth would make someone want to build an electric guitar from scratch? Can't you just buy one cheaper? What happens if it doesn't tum out? These questions and many many, more will be asked of you as you plow along through the excitement and anxity of building your first guitar. It does help if you're a little bit different and it's very true that it would be both faster and cheaper to just go buy one off the rack. But it wouldn't be the same one would it? Its fairly safe to assume that spending some time on this project will not be a problem for you. If you need an axe for a gig this weekend you're in the wrong place. You're going to have an investment of approximately $500 in your instrument and there are lots of $500 guitars out there, but how many will have the exact Seymour Duncan or EMG pickups and cusm tom deigned switching you want, the Schaller hard- ware and custom finish; yours will. Your guitar will also have that intangible, indescribable feeling that comes from creating something out of, well I can't say nothing, but you get the picture. Friends and relatives will say you're nuts and that you're wasting your time and money and then they'll want you to build them one too. I started building guitars almost by accident. I wanted a Fender Telecaster so badly, but I just couldn't come up with the money to buy one. I was hanging around in my favorite guitar store one day just being a nuisance when a guy came in with a box of guitar parts. He had a neck, a plywood Tele style body, and two of almost everything else; two pickguards, sets of pickups, bridges, etc. He had taken an el cheapo copy guitar and tried to upgrade it with new parts but nothing had fit where it was supposed to go and he was trying to trade the whole mess in on a new guitar. When the store told him they wouldn't take any of it in trade he asked them where the dumpster was. I politely showed him to the hatchback of my little station wagon and I had my Tele. All I had to do was re-assemble it and make it work. I did, and it did, and I was hooked. A short time later I was reading an article in Guitar Player on hot-rodding guitars and "kit" guitars.

First connect each pickup directly to the jack. Use temporary connections like alligator clips for this. They'll hum a bit for lack of shielding but will tell you if the parts are working right. Remember this technique is for problems with pickups and switches not working, and not for chasing down hum. After you've determined that each pickup works, you can connect them to the next item in the chain. This could be a volume pot, mini toggle switch or the main pickup selector depending on your design. Test the circuit after each part is added to the chain and sooner or later you will run into the problem again, only now you know exactly where it is and you can deal with it specifically. The wiring is complete and I'm tightening in the Electrosocket jack plate. "good solder joint/ bad solder joint" drawings. These can short out against other components or against the shield and cause the switch not to work as expected. in connecting your hot leads. Check your plan and your connections care- full y. Look for stray strands of wire that may not have gone through the solder terminal cleanly as was shown in the I like to plug the guitar in and give it a test before I secure the output jack and the rear cover plate. I have found, on occasion, that the guitar works fine in the test but not after the remaining parts are fastened in place. This can be the result of a wire or component shorting against the shielded cover of the electronics compartment. Sometimes the output jack won't fit well in the access hole when the plug is inserted. Most times this can be corrected by rotating the jack in the hole but I have had to take a 1/2 round file in there and open up the hole to get a good fit. This can be an extremely time consuming process and is not one to undertake when you're in a hurry or a bad mood. If you get frustrated with trying to solve a particular problem, take a break. Let it sit for awhile and come back when you are rested and in a better frame of mind. Remember, this guitar has taken a long time to get to this point and you didn't get here by rushing through all the previous steps. Take your time, be thorough and methodical and you'll find the guilty part(y). Using a mini chisel to clear away excess lacquer from the control cover "lip". There are times when all these good ideas fail and things still just don't work right. This can be a frus- trating time and lots of folks will simply take every- thing apart and try re-wiring it from scratch. Some- times this works, but more often you fall into the same rut and make the same mistake you did originally. My approach in these cases is to re-wire just as you did the drawing; from the pickup on down the line. Well now you have it wired tested and ready to rock. You can go ahead and put the rear cavity cover in place (if you've used one) and screw it down. From here we move on to the fi- nal set up adjust- ments. Wired, tested and ready for the final set up.

Electric Guitar Construction;

A Guide for the First Time

Table of contents:
Introduction:

1. Design:
D-I The importance of planning
D-2 Wood selection
D-3 Neck design
D-4 Body design
D-5 Color selection and hardware
D-6 Electronics
D-7 Pickguard design
D-8 What to buy and when to buy it..

2. Tools and Templates:
T-I List of tools
T-2 Power and hand tool safety
T-3 About templates
T-4 Headstock template
T-5 Body template
T-6 Pickguard and rear cover templates .
T-7 Optional templates .
T-8 Neck profile gauges
T-9 Fretboard radius gauge

3. Neck:
-1 Neck layout .
-2 Truss rod channel
-3 Mark and cut fretboard to length
N-4 Fretboard inlay
N-5 Assemble neck
N-6 Rough cut neck shape
-7 Tuning machine holes
-8 Side dots and rough sanding
-9 Sand inlay
I -10 Install fretwire
-11 Shape neck
-12 Finish sand neck

4. Body:
B-1 The body blank
B-2 Neck pocket
B-3 Necklbody axis
B-4 Bridge placement
B-5 Pickup placement and routing
B-6 Control cavity layout
B-7 Rough cut shape
B-8 Rear cavity rout
B-9 Sand body edges
B-1O Rout body edges
B-Il Input jack, strap buttons & wiring channels
B-12 Finish sand body

5. Plastics:
P-I Mark centerline and outline
P-2 Rough cut shape
P-3 Final fit rear cover
P-4 Rout edges (straight bit)
P-5 Bevel edges
P-6 Rout pickup openings
P-7 Drill mounting screw & control holes

6. Finishing:
F-l About finishing
F-2 Spray equipment
F-3 Clear finishes
F-4 Grain filler
F-5 Applying color
F-6 Applying clear coats
F-7 Wet-Sanding and Buffing
F-8 Finishing schedules

7. Assembly:
A-I Final fretwork
A-2 Rough shape the nut
A-3 Install the hardware
A-4 Neck to body assembly

8. Wiring:
W-I My method
W-2 Equipment and soldering
W-3 Shielding
W-4 Pickups
W-5 Mini switches
W-6 Pickup selectors
W-7 Pots and capacitors
W-8 The output jack
W-9 The complete diagram
W-IOTroubleshooting

9. Set up:
S-l What is a set up?
S-2 Slotting the nut
S-3 Adjusting the truss rod
S-4 Setting string height..
S-5 Setting intonation
S-6 Final adjustments

10. Cost Analysis for this guitar:
11. Index of Suppliers:
12. Glossary:
13. Index:

 

Availability:




 3470 MAKE YOUR OWN ELECTRIC GUITAR AND BASS. WARING AND RAYMOND.



Euro 20,00


 
Quantity Metti nel carrello

 
MAKE YOUR OWN ELECTRIC GUITAR AND BASS. DENNIS WARING AND DAVID RAYMOND. Fotografie a colori. 96 pages.

These well-detailed instructions for building a standard 6-string solid-body model guitar and bass emphasize simplicity & logic, use common tools and easy-to-order materials, and provide resources for buying electronic components and other hardware. Pictures and diagrams abound. Both traditional and modern features crop up, making the finished product perfect for any genre of music. 96 pp.

A thorough step-by-step guide to making your own personal guitar or bass. Explains the proper tools needed and provides detailed instructions with full color photographs.

 

Availability:




 0169 CONSTRUCTING A SOLID-BODY GUITAR, ROGER H. SIMINOFF.



Euro 21,00


 
Quantity Metti nel carrello

 
CONSTRUCTING A SOLID-BODY GUITAR, ROGER H. Siminoff. Guida tecnica completa curata nei minimi particolari per la costruzione di una chitarra elettrica solid-body. I vari tipi di legno, il manico, la tastiera, il corpo, la posizione dei pickup, l'assemblaggio delle diverse parti, fino al colore e alla verniciatura. Il tutto illustrato da oltre 150 fotografie. Contiene anche un progetto pronto per essere realizzato a grandezza naturale. In inglese.

Whether you're a musician or a woodworking enthusiast, you'll thoroughly enjoy Roger Siminoff's book, Constructing A Solid Body Guitar. This 64-page manual uses over 150 photos, several illustrations and four life-size blueprints to assist the reader in choosing the proper materials and tools, as well as using the correct skills and techniques to produce a beautiful handmade instrment that doesn't look handmade at all! Plastic-comb bound.

 

Availability:




 0170 MAKE YOUR OWN ELECTRIC GUITAR, M. HISCOCK



Euro 25,00


 
Quantity Metti nel carrello

 
MAKE YOUR OWN ELECTRIC GUITAR, MELVYN HISCOCK. Attenta analisi dei vari concetti di produzione delle industrie più prestigiose, con riferimento alle distanze tra la barrette di varie Gibson, Fender e Rickenbacker. Passo per passo le varie fasi della costruzione e un capitolo dedicato agli schemi dei circuiti elettrici. 220 pagine. In inglese.
 

Availability:




 3278 HOW TO MAKE YOUR ELECTRIC GUITAR PLAY GREAT. ERLEWINE



Euro 21,00


 
Quantity Metti nel carrello

 
HOW TO MAKE YOUR ELECTRIC GUITAR PLAY GREAT. Erlewine.

The Electric Guitar Owner's Manual
Series: Book
Publisher: Backbeat Books
Medium: Softcover
Author: Dan Erlewine

From shopping for a first electric guitar to setting customized action, this do-it-yourself player's primer for owning and maintaining an electric guitar explains the ins and outs of: choosing the right guitar; cleaning, tools and basic maintenance; personalizing and improving on a “factory setup”; trouble-shooting; basic guitar electronics; setups of the pros; and much more. Written by Dan Erlewine, author of the bestselling Guitar Player Repair Guide and the popular "Repairs" column in Guitar Player magazine, this book also includes a plastic sheet with specialized guitar tools you can snap-out! 138 pages.

 

Availability:




 3040 MAKING AN ARCHTOP GUITAR. R. BENEDETTO



Euro 35,00


 
Quantity Metti nel carrello

 
MAKING AN ARCHTOP GUITAR. R. Benedetto. 260 pagine.

Series: Guitar
Publisher: Centerstream Publications
Medium: Softcover
Author: Robert Benedetto

The definitive work on the design and construction of an acoustic archtop guitar by one of the most talented luthiers of the twentieth century. Benedetto walks the reader through all aspects of construction through to marketing your finished work. Includes a list of suppliers to acquire all the tools and materials listed; a list of serial numbers for Benedetto guitars; full-color plates featuring the author's models; photos from the author's personal scrapbook of players who endorse his guitars; and fold-out templates for construction. 8-1/2? x 11. 279 pages.

 

Availability:




CHITARRA LAMPO