Search:
• MUSIC BOOKS
    WHAT'S NEW
    GROUPS & PERSONALITIES
    ACOUSTIC GUITAR
    OPEN TUNINGS
    OPER TUNINGS/BOTTLENEK
    BLUES GUITAR
    COUNTRY BLUES/ACOUSTIC BLUES
    CLASSICAL GUITAR
    CLASSICAL and
    SACRED, CHRISTIAN, CHRISTMAS
    NEO-CLASSICAL
    FLAMENCO
    LATIN
    COUNTRY / BLUEGRASS
    BANJO, MANDOLIN and...
    JAM '50/backing tracks
    JAM '60 backing tracks
    JAM '70 backing tracks
    JAM '80/backing tracks
    JAM '90/backing tracks
    JAM '00 backing tracks
    JAM BLUES/backing tracks
    JAM COUNTRY/backing tracks
    JAM JAZZ/backing tracks
    JAZZ GUITAR
    JAZZ METHODS
    GYPSY JAZZ, SWING, MANOUCHE
    METHODS FOR GUITAR
    PIANO/KEYBOARDS e...
    ROCK and ROLL
    RHYTHM and BLUES, SOUL, DISCO, FUNK
    ANTHOLOGY '70
    ANTHOLOGY '80
    ANTHOLOGY '90
    ANTHOLOGY '00
    FILM/MOVIE/TV
    SCALES MODES ARPEGGIOS
    HARMONY, CHORDS
    GUITAR TECHNIQUE & INSTRUCTION
    TAPPING
    ELETTRONIC
    AMPLI SETUP
    SOUNDS AND EFFECTS
    GUITAR MAKING
    INSTRUMENTAL REFERENCE, BIOGRAPHY
    METHODS FOR BASS GUITAR
    METHODS FOR DRUM
    HARMONICA
    BOOKS
• VIDEO/DVD INSTRUCTIONAL DVD
• CLASSICAL AND FLAMENCO GUITARS, & ACCESSORIES
SCALES MODES ARPEGGIOS

 
 

 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 

 3923 100 GUITAR TIPS YOU SHOULD HAVE BEEN TOLD. D. MEAD. CD TABLATURE



Euro 23,00


 
Quantity Metti nel carrello

 
100 GUITAR TIPS YOU SHOULD HAVE BEEN TOLD. David Mead. CD TABLATURE

100 Tips for Guitar You Should Have Been Told
Series: Music Sales America
Publisher: Music Sales America
Format: Softcover with CD - TAB
Author: David Mead

Essential information and tips to become as great as the professionals. David Mead shares his expert knowledge, revealing the secrets of the playing styles of some 50 great guitar heroes including Eric Clapton, David Gilmour and Peter Green. Lessons include reading tablature, rhythm work, lead techniques and tricks, scales and pentatonics, improvisation, and solo building. An accompanying CD is packed with examples to help along the way.

Inventory #HL 14036723
ISBN: 9781860742958
UPC: 752187438625
Publisher Code: SMT1760
Width: 8.5"
Length: 11.0"
120 pages

 

Availability:




 7056 LE PIU' GRANDI FRASI ROCK & HEAVY-METAL, CD TABLATURE



Euro 20,99


 
Quantity Metti nel carrello

 
LE PIU' GRANDI FRASI ROCK & HEAVY-METAL, CD TABLATURE

IN ITALIANO

Un'opera totalmente dedicata al Rock, una vera enciclopedia dello stile, una raccolta completa di frasi, di «clichés», di «licks» ricavati dai più grandi chitarristi. Troverete in quest'opera circa 200 frasi indispensabili, di difficoltà crescente. La pratica di queste frasi costituirà sia un lavoro di orecchio sia un lavoro tecnico che arricchirà notevolmente il vostro modo di suonare, la vostra scioltezza musicale ma anche e soprattutto la vostra capacità d'improvvisazione, acquistando un vero vocabolario rock. Ogni frase è accompagnata d'informazioni complementari come il supporto melodico utilizzato (scala, modo, arpeggio...) e l'accordo sul quale deve essere interpretato. Ciò per permettervi di capire tutto e quindi di essere capaci di utilizzare in seguito queste frasi in contesti diversi (tonalità...). Quest'opera non vuole essere un'opera a se stante, ma piuttosto il punto di partenza di un lavoro ancora più approfondito, più creativo.
Albert Barbato

Queste frasi hanno dunque anche lo scopo di aiutarvi a sviluppare le vostre proprie idee.
Il CD vi permetterà di sentire ogni frase e quindi di perfezionarne l'esecuzione.

ISBN 978-88-50723-76-8


AVVERTIMENTO
Le 187 frasi o "Iick" trascritte in questo libro fanno parte integrante del vocabolario musicale utilizzato nel "Rock". Sono ricavate dalle opere dei più grandi chitarristi (Van Halen, Clapton, Satriani, Angus Young, ecc.) e sono, oggi, per la maggior parte, dei "clichés", delle frasi di riferimento che potranno arricchire notevolmente il vostro modo di suonare.

La pratica di queste frasi costituisce sia un lavoro di orecchio sia un lavoro tecnico. Vi permetterà in certi casi di sentire nuovi "colori" e di poter ritrovarli sul vostro manico.
Affinché il vostro lavoro sia completamente efficace, non esitate a cercare le vostre proprie frasi utilizzando solamente l'inizio della frase o la fine, o il colore armonico o ancora il ritmo degli esempi di questo libro. Date libero corso alla vostra immaginazione e siate produttivi!
Questo libro, costituito da una serie di "Iick", non vuole essere un'opera a se stante, ma piuttosto il punto di partenza di un lavoro ancora più approfondito.
Troverete quindi con ogni frase delle informazioni complementari che riguardano:
- Il supporto melodico utilizzato (scala, modo, arpeggio, triade, ecc.).
- L'accordo sul quale deve (o puo' ) essere interpretata la frase.
Queste informazioni vi permetteranno di utilizzare le frasi in altri contesti (tonalità diversa, ecc.), di apportare variazioni, complementi al fine di personalizzarle ed integrarle cosi' facendo alla vostra esecuzione. Quando appare la parola SWING, cio' significa che l'interpretazione deve essere ternaria.
Per quel che riguarda il CD, non è stato ovviamente possibile fare 187 brani musicali diversi visto che la tecnica ci limita a 99. E quindi le frasi sono state suddivise in 19 gruppi di 10 frasi l'uno.
- La prima selezione racchiude le frasi: 1 a 10
- La 2a selezione racchiude le frasi :.11 a 20
- La 3a selezione racchiude le frasi: 21 a 30
ecc ...
- La 18a selezione racchiude le frasi: 171 a 180
- La 19a selezione racchiude le frasi: 181 a 187
Approfittate del CD per ben ascoltare ed individuare le frasi che vi piacciono. Utilizzatelo ugualmente per correggere i vostri errori e perfezionare in questo modo la vostra interpretazione.

 

Availability:




 7066 GUITAR TRAINING SESSION SOLI E IMPROVVISAZIONI HEAVY-METAL Judge Fredd AC/DC DEEP PURPLE JUDAS PRIEST



Euro 20,99


 
Quantity Metti nel carrello

 
GUITAR TRAINING SESSION, SOLI & IMPROVVISAZIONI HEAVY-METAL. Judge Fredd

LIBRO PER CHITARRA CON CD E TABLATURE

IN ITALIANO

Guitar Training Session è una collezione di metodi destinati a far lavorare il chitarrista in condizioni musicali simili a quelle del gruppo. Infatti, il CD allegato contiene 12 play-back completi (batteria - basso - chitarre) sui quali il chitarrista dovrà allenarsi all'improvvisazione, al ruolo di solista, e ciò con l'aiuto di esempi musicali e di numerosi consigli giudiziosi. Quest'opera è quindi più un supporto di espressione per il chitarrista che un metodo propriamente detto. Egli potrà applicarsi a riprodurre scrupolosamente gli esempi di soli presentati in questo libro ed arricchirsi in questo modo di qualche idea di interpretazione oppure potrà ispirarsene per elaborare delle improvvisazioni più personali. La scelta del metodo di lavoro rimane così libera ed aperta secondo il livello tecnico e l'approccio musicale di ognuno.

Guitar Training Session è una collezione di metodi destinati a
far lavorare il chitarrista in condizioni musicali simili a quelle del
gruppo. Infatti, il CD allegato contiene 12 playalongs completi
(batteria - basso - chitarre) sui quali il chitarrista dovrà allenarsi
all'improvvisazione, al ruolo di solista, e ciò con l'aiuto di esempi
musicali e di numerosi consigli giudiziosi.
Quest'opera è quindi più un supporto di espressione per il
chitarrista che un metodo propriamente detto. Egli potrà applicarsi
a riprodurre scrupolosamente gli esempi di soli presentati in
questo libro ed arricchirsi in questo modo di qualche idea di
interpretazione oppure potrà ispirarsene per elaborare delle
improvvisazioni più personali. La scelta del metodo di lavoro
rimane così libera ed aperta secondo il livello tecnico e l'approccio
musicale di ognuno.
Quest'opera, infine, presenta dei titoli di difficoltà variabile e
presenta diversi stili musicali (Hard Rock, Hard FM, Heavy
Metal, Trash ...) al fine di arricchire tutti gli aspetti del vostro modo
di suonare.
Guitar Training Session esiste ugualmente nelle versioni Blues,
Jazz ed in quella Rock.


PRESENTAZIONE
Guitar Training Session è una collezione di metodi destinati a far lavorare il chitarrista in condizioni musicali simili a quelle del gruppo. Infatti, il CD allegato contiene 12 play-back completi (batteria - basso - chitarre) sui quali il chitarrista dovrà suonare un'interpretazione guidata ma personale di soli di heavy-metal.
Quest'opera è quindi più un supporto di espressione per il chitarrista che un metodo propriamente detto. Egli potrà applicarsi a riprodurre scrupolosamente gli esempi di soli presentati nel libro ed arricchirsi in questo modo di qualche idea di interpretazione oppure potrà ispirarsene per elaborare delle improvvisazioni più personali.
La scelta del metodo di lavoro rimane in questo modo libera ed aperta secondo il livello tecnico e l'approccio musicale di ognuno.
Sembra importante invece, con questo tipo di lavoro, registrarvi mentre suonate le versioni proposte ed altre più personali, al fine di poter poi paragonarle.
Quest'opera, infine, presenta dei titoli di difficoltà variabile, dai più elementari ai più evoluti, sia per la struttura armonica che per le tecniche di interpretazione. Il chitarrista dovrà quindi lavorare secondo il suo livello e poi cominciare progressivamente con i titoli più difficili. Sarà pertanto interessante soffermarsi su ogni stile (Hard Rock, Hard FM, Heavy Metal, Trash ...) perchè corrispondono a certi movimenti musicali, certe epoche e devono quindi essere suonati nello "stile". Percio' sarà bene riferirsi ad una discografia seria che potrà rivelarsi un'ottima guida.
Oltre le informazioni relative ad ogni pezzo, sappiate che le scale pentatoniche minori, pentatoniche maggiori e blues potranno (e dovranno) essere utilizzate ad oltranza su ogni pezzo.

NOTAZIONE
Per delle ragioni pratiche, è il "vocabolario" anglo-sassone che è stato utilizzato, visto che è quello che è più spesso presente sul mercato dei metodi e quindi, a priori, quello che vi è più familiare.

A PROPOSITO DEI. CD
Il CD vi presenta i 12 titoli completi. Ogni pezzo inizia con la formazione completa (Basso - Batteria - Chitarre Ritmiche - Chitarra solo) poi, alla fine del primo ciclo, la chitarra solo sparisce al fine di darvi il cambio. Avete allora la scelta o di copiare l'esempio di solo suonato precedentemente (e verificare in questo modo l'esattezza della vostra esecuzione) oppure di improvvisare liberamente (e completare quindi il pezzo).


12 Assolo in stile:

LED ZEPPELIN, JIMMY PAGE

DEEP PURPLE, RITCHIE BLACKMORE

AC/DC , ANGUS YOUNG

JUDAS PRIEST, GLENN TIPTON

METALLICA, Kirk Hammett

AEROSMITH, JOE PERRY

ANTHRAX, Dan Spitz

YNGWIE MALMSTEEN

... e altri

 

Availability:




 7060 PENTATONIC & MODAL TRICKS. CD TABLATURE



Euro 19,99


 
Quantity Metti nel carrello

 
PENTATONIC & MODAL TRICKS. CD TABLATURE

Donato Begotti, Antonio Cordaro

IN ITALIANO

Donato Begotti, che questa volta ha realizzato, insieme al bravissimo Antonio Cordaro, un corso d'improvvisazione diviso in otto lezioni, appositamente studiato per chi desidera imparare ad utilizzare le scale pentatoniche e i modi della scala maggiore, in maniera immediata e creativa. È frutto di anni di esperienza maturata nel campo della didattica Rock, Blues e Pop. Mediante lo studio di diversi generi musicali, si potrà:

sviluppare un fraseggio efficace,

ottenere una visione chiara della tastiera,

migliorare l'orecchio relativo,

potenziare la tecnica,

migliorare la conoscenza della teoria musicale,

stimolare la propria creatività.



Spiegazioni, consigli pratici, diteggiature e regole per guidare le tue improvvisazioni.

Nel CD, 48 esemi musicali e 46 basi per improvvisare, arrangiati come un disco e nello stile di chitarristi di fama mondiale. Per imparare, facilmente e divertendosi, a improvvisare. Pagine 80


Ciao e benvenuto in ''Pentatonic It Modal Tricks"!
• Che cos'è?
è un corso d'improwisazione diviso in otto lezioni, appositamente studiato per chi desidera
imparare ad utilizzare Ie scale pentatoniche ed i modi della scala maggiore, in maniera immediata e creativa.
è anche divertente! Suonerai infatti su basi musicali arrangiate come un disco e nello stile di chitarristi di fama mondiale.
è frutto di anni di esperienza maturata nel campo della didattica Rock, Blues e Pop. Mediante lo studio di diversi generi musicali:

Accordatore

BUON DIVERTIMENTO!
è comunque suggerito corredare lo studio di questa metoda con que//o delI'armonia.
2. A partire dalla secondo /ezione in poi.
3. Di lunga durata. per permetterti di improwisare per maggior tempo.

II principio portante
Costruire il proprio fraseggio modale utilizzando Ie scale pentatoniche come scheletro e struttura di base.
• L'esecuzione: è la prima traccia, il suo numero è sempre pari (es. 2, 4, 6 ecc.) e di colore nero
• La base: è la seconda traccia, il suo numero è sempre dispari (es. 3, 5, 7 ecc.) e di colore grigio
• Sviluppare un fraseggio efficace
• Ottenere una visione chiara della tastiera
• Migliorare I'orecchio relativo
• Potenziare la tecnica
• Migliorare la conoscenza della teoria musicale
• Stimolare la tua creatività

In ognuna incontrerai:
• Spiegazioni, diteggiature e regole. Per guidare Ie tue improwisazioni
• 4/5 esempi musicali. Per fare pratica sull'utilizzo della scala oggetto della lezione ed esserti di ispirazione per la creazione dei tuoi lick
• 1 assolo2 Per riassumere e consolidare, ad un livello piu alto, i principi affrontati nella lezione
• Descrizione delle lezioni
• CD audio
Contiene Ie tracce audio con Ie esecuzioni e relative basi3 :


Indice
Dediche
Credits
Indice
Gli Autori
Donato Begotti
Antonio Cordaro
Ciao e benvenuto in "pentatonic & Modal Tricks"
Che cos'è ?
Il principio portante
Descrizione delle lezioni
CD audio .
Il principio visto da vicino
Da dove iniziare?
Teoria
Le scale pentatoniche
I modi: Approccio Derivato e Parallelo
Esercizi l
Chord Tone
Ordine dei capitoli

lezione 1
Scale pentatoniche minori e maggiori
Diteggiature
Hotline l
Hotline 2
Hotline 3
Hotline 4
Hotline 5

Lezione 2
Pentatoniche "mixate" e colori "estranei"
Hotline l
Hotline 2
Hotline 3
Hotline 4
Assolo

Lezione 3
Il modo Eolio
Diteggiature
Hotline l
Hotline 2
Hotline 3
Hotline 4
Assolo

Lezione 4
modo Dorico
Diteggiature .
Hotline l .
Hotline 2 .
Hotline 3 .
Hotline 4 .
Assolo .

Lezione 5 .
Il modo Ionico .
Diteggiature .
Hotline l .
Hotline 2 .
Hotline 3 .
Hotline 4 .
Assolo .

lezione 6 .
Il modo Lidio .
Diteggiature .
Hotline l .
Hotline 2 .
Hotline 3 .
Hotline 4 .
Assolo .

Lezione 7 .
Il modo Misolidio .
Diteggiature .
Hotline l .
Hotline 2 .
Hotline 3 .
Hotline 4 .
Hotline 5 .
Assolo .

Lezione 8 .
Il modo Frigio .
Diteggiature .
Hotline l .
Hotline .2 .
Hotline 3 .
Hotline 4 .
Hotline 5 .
Assolo .
Fundamentals .
Consigli pratici .
The making of .
Ringraziamenti .

 

Availability:




 1287 ADVANCED SCALE CONCEPTS AND LICKS FOR GUITAR. CD TAB.



Euro 16,00


 
Quantity Metti nel carrello

 
ADVANCED SCALE CONCEPTS AND LICKS FOR GUITAR, Musician Istitute. Scale pentatoniche, armoniche e melodiche minori, diminuite, arpeggi, in 99 generi di musica diversi. CD TAB.

Jean Marc Belkadi
Publisher: Musicians Institute Press

MI instructor Jean Marc Belkadi reveals the secrets to creating interesting, over-the-top phrases. This book is the complete resource for applying pentatonic, harmonic minor, melodic minor, whole tone, and diminished scales. The CD includes 99 full-band tracks.

 

Availability:






Euro 21,00


 
Quantity Metti nel carrello

 
AMAZING PHRASING GUITAR, 50 ways to improve your improvisational skills. CD TAB.

Series: Guitar Educational
Softcover with CD - TAB
Author: Tom Kolb
This book/CD pack explores all the main components necessary for crafting well-balanced rhythmic and melodic phrases. It also explains how these phrases are put together to form cohesive solos. Many styles are covered - rock, blues, jazz, fusion, country, Latin, funk and more - and all of the concepts are backed up with musical examples. The 50 ideas are divided into five main sections: The Basics - covers fundamental but all too often forgotten techniques, such as slurs and vibrato, that can breathe new life into your phrases; Melodic Concepts - explores various aspects of melodic phrasing, such as motifs, chromaticism and sequences; Harmonic Embellishments - discusses the melodic potential of harmonic intervals (dyads), chords and chord partials; Rhythmic Concepts - explores various aspects of rhythmic phrasing, such as accents, free-time phrasing and metric modulation, and how it pertains to melodic soloing; Solo Structure - all of the topics discussed in the book come together to help form the big picture. The companion CD contains 89 demos for listening, and most tracks feature full-band backing. Also available for keyboard, tenor saxophone and trumpet. 88 pages.

 

Availability:




 6831 MODAL SOLOING STRATEGIES FOR GUITAR, MODERN IDEAS FOR ALL STYLES, JODY FISHER. CD TABLATURE



Euro 20,99


 
Quantity Metti nel carrello

 
Modal Soloing Strategies for Guitar

Modern Ideas for All Styles

By Jody Fisher
Item: 00-35461
UPC: 038081396576
ISBN 10: 0739071629
ISBN 13: 9780739071625

Series: The Improv Series
Category: Guitar Method or Supplement
Format: Book & CD
Instrument: Guitar

Modal Soloing Strategies for Guitar is a comprehensive, multi-faceted study of the seven major-scale modes. Start applying and understanding the modes through sample licks, extended solos, and play-along tracks. In addition, you'll play each mode in all 12 keys, learn different types of fingerings, and even learn the formula for each mode and its relationship to the diatonic chord. Soon, you'll be harmonizing the modes and deriving them by altering other scales. A CD with play-along tracks and demonstrations of all the examples in the book is included.

FEATURES
• Each mode of the major scale in all 12 keys, examined from five different perspectives
• Harmonized modes with suggested voicings
• Open, closed, and single-string fingerings
• Licks and play-along tracks for every mode
• Extended solos showcasing the modes in various combinations
• Examples in TAB and standard music notation

ALSO AVAILABLE
Pentatonic Soloing Strategies for Guitar (35302)

The Improv Series
MODAL SOLOING STRATEGIES FOR GUITAR
Modern Ideas for All Styles
JODY FISHER

ISBN-10: 0-7390-7162-9 (Book & CD)
ISBN-13: 978-0-7390-7162-5 (Book & CD)
Alfred Music Publishing Co., Inc.

This book was acquired, edited, and produced by Workshop Arts, Inc., the publishing arm of the National Guitar Workshop.
Nathaniel Gunod, acquisitions, managing editor Burgess Speed, acquisitions, senior editor
Timothy Phelps, interior design Ante Gelo, .music typesetter

CD tracks 1, 4, 7, 10, 13, 16, 19, and 22 recorded by Robert Brown at Workshop
Sounds Studio, Cranford, NJ; tracks 2,3,5,6,11, 12, 14, 15, 17, and 18 recorded at
Studio Blue, Derry Hill, TX; tracks 8 and 9 recorded by Glenn Riley; tracks 20 and 21
recorded by Steve Robertson at Standing Room Only Studios, Fontana, CA

Alfred, the leader in educational publishing,
and the National Guitar Workshop,
one of America's finest guitar schools, have joined
forces to bring you the best, most progressive
educational toolspossible. We hope you will enjoy
this book and encourageyou to lookfor
other fine products from Alfred and the
National Guitar Workshop.

Cares. Contents printed on recycled paper.



INTRODUCTION

Welcome to Modal Soloing Strategies for Guitar, the only book about the modes
you may ever need. This book is for intermediate to advanced guitarists desiring
a thorough understanding of modes and their applications for improvising. For
those unfamiliar with the basics of notation and music theory, there is a review
starting on the next page. If you are already familiar with these basics, you can
skip the review and jump ahead to page 20.
The modes have been in existence for centuries as compositional tools for classical,
folk, and ethnic musicians, as improvisational devices for jazz musicians, and a
source of "new" sounds for rock, pop, and country artists. But, unfortunately,
the subject has been shrouded in mystery, causing many guitar students a lot of
confusion. The confusion may be due to an incomplete overview of the subject.
There are many ways of looking at modes and each one has an important place
in understanding and applying the modes to improvising, composition, or both.
Although modes can be derived from both major and minor scales, this book deals
only with the modes of the major scale. Each chapter is devoted to a particular
mode and will include:
• A notated list of the mode in twelve keys
• Perspective #1: The modal formula, a look at where the half steps occur in
the scale and how it relates horizontally to the fretboard
• Perspective #2: The mode's relationship to the diatonic harmony
• Perspective #3: The mode created by altering another scale
• Perspective #4: The mode's intervallic distance from the "parent" key,
measuring from the root of a chord
• Perspective #5: Deducing a mode's key signature
• Six closed-position fingerings
• Open-position fingerings in every key
• The harmonized mode, with sample chord voicings
• Mode usage
• Practice suggestions
• Licks
• Melodic patterns
• Backing track to practice soloing
Also, sample solos utilizing most of the modes in various combinations have been
included at the end of the book.
One way this book is different from many others is that three fingering options are
covered. The first is the horizontal approach along the single string. The second
is the use of "locked" fingerings or scales that are played in a fixed position. The
third fingering option is the "open" position. When any musical concept is explored
on the guitar, a more complete understanding is accomplished by examining all
three fingering options.
It should be noted here that, while a clear understanding of the modes is important,
it represents only a part of what is needed to become an accomplished improviser.
Modes, in conjunction with other scales, arpeggios, and licks, are only part of the
picture. Improvisation is a lifetime study. Try to keep this in mind.
Each chapter of this book is complete so it's all right to skip around. You can also
move straight through from beginning to end for a very comprehensive study. To
get the most out of this book, you need to transpose all exercises and fingerings in
all twelve keys. At first this may seem like a hassle, but in time it will get easier
and payoff in the form of greater fluency.

ABOUT THE AUTHOR
Jody Fisher has worked professionally in virtually all
styles of music during his career, from straight-ahead
and contemporary jazz to rock 'n' roll, country, and
pop. For several years, he was a director of the National
Guitar Workshop. He also taught guitar and jazz studies
at both the University of Redlands and Idyllwild School
of Music and the Arts (ISOMA TA). He is an active
performer in the Southern California area, where he
maintains a busy private teaching practice as well.

Acknowledgements
One does not survive in the music business without
help and support from a large network of family and
friends. I would like to thank my wife, Julie; my son,
Josh; Shauna Perry; and my parents, Howard and Edith
Fisher. Also, thanks to my brother, Rich; my uncle, Sid;
David Smolover, Nat Gunod, Ted Greene, Joe Diorio,
George Stanley, Bob Scarano; and the entire gang at
Caleb's Guitar.

Other Instructional Materials by Jody Fisher
3D-Day Guitar Workout (AlfredlNational Guitar Workshop-Book #17867)
Ear Trainingfor the Contemporary Guitarist (AlfredlNational Guitar Workshop-Book & CD #19370)
Jazz Skills (National Guitar Workshop-Book & CD #07-1012)
Rhythm Guitar Encyclopedia (AlfredlNational Guitar Workshop-Book & 2 CDs #14838)
Stand Alone Tracks: Smooth Jazz (AlfredlNational Guitar Workshop-Book & CD #17808)
The Complete Jazz Method:
Beginning Jazz Guitar (AlfredlNational Guitar Workshop-Book & CD #14120)
Intermediate Jazz Guitar (AlfredlNational Guitar Workshop-Book & CD #14123)
Mastering Jazz Guitar: Chord/Melody (AlfredlNational Guitar Workshop-Book & CD #14126)
Mastering Jazz Guitar: Improvisation (AlfredlNational Guitar Workshop-Book & CD #14129)
Jazz Guitar Harmony (AlfredlNational Guitar Workshop-Book & CD #20440)
Teaching Guitar (AlfredlNational Guitar Workshop-Book & CD #22916)
Jazz Licks Encyclopedia (AlfredlNational Guitar Workshop-Book & CD #19420)

A compact disc is included with this book. Use the CD to help ensure you're capturing the feel
of the examples and interpreting the rhythms correctly. The symbol shown at the left appears
next to every example that is on the CD. The track number below the symbol corresponds
directly to the example you want to hear. Track 1 provides tuning notes for your guitar.
0001 Soloing Strategies for Guitar



CONTENTS
About the Author
Introduction
otation and Theory Review 5
Tablature (TAB)
Scale Diagrams
Chord Diagrams
Reading Roman Numerals
Left-Hand Techniques
The Chromatic Scale
The Major Scale
Key Signatures
Intervals
Minor Scales

The Ionian Mode
In Every Key on Single Strings
Perspective #1: Finding the Half Steps
Perspective #2: Thinking in a Parent Key
Perspective #3: Altering a Scale
Perspective #4: In Relation to a Chord's Root...
Perspective #5: Adjusting Key Signatures
Fingerings: The Mode in Six Closed Positions
Open Position Fingerings: In Every Key
Harmonizing the Mode: Chord Voicings
Using the Mode: Improvisation
Melodic Patterns: For Practice
C Ionian Backing Track

The Dorian Mode
In Every Key on Single Strings
Perspective #1: Finding the Half Steps
Perspective #2: Thinking in a Parent Key
Perspective #3: Altering a Scale
Perspective #4: In Relation to a Chord's Root...
Perspective #5: Adjusting Key Signatures
Fingerings: The Mode in Six Closed Positions
Open Position Fingerings: In Every Key
Harmonizing the Mode: Chord Voicings
Using the Mode: Improvisation
Melodic Patterns: For Practice
D Dorian Backing Track

The Phrygian Mode
In Every Key on Single Strings
Perspective #1: Finding the Half Steps
Perspective #2: Thinking in a Parent Key
Perspective #3: Altering a Scale .
Perspective #4: In Relation to a Chord's Root...
Perspective #5: Adjusting Key Signatures .
Fingerings: The Mode in Six Closed Positions .
Open Position Fingerings: In Every Key .
Harmonizing the Mode: Chord Voicings ; .
Using the Mode: Improvisation .
Melodic Patterns: For Practice .
E Phrygian Backing Track .

The Lydian Mode .
In Every Key on Single Strings .
Perspective #1: Finding the Half Steps .
Perspective #2: Thinking in a Parent Key .
Perspective #3: Altering a Scale .
Perspective #4: In Relation to a Chord's Root... .
Perspective #5: Adjusting Key Signatures .
Fingerings: The Mode in Six Closed Positions .
Open Position Fingerings: In Every Key .
Harmonizing the Mode: Chord Voicings .
Using the Mode: Improvisation .
Melodic Patterns: For Practice .
F Lydian Backing Track .

The Mixolydian Mode .
In Every Key on Single Strings .
Perspective #1: Finding the Half Steps .
Perspective #2: Thinking in a Parent Key .
Perspective #3: Altering a Scale ,
Perspective #4: In Relation to a Chord's Root... .
Perspective #5: Adjusting Key Signatures .
Fingerings: The Mode in Six Closed Positions .
Open Position Fingerings: In Every Key .
Harmonizing the Mode: Chord Voicings .
Using the Mode: Improvisation .
Melodic Patterns: For Practice .
G Mixolydian Backing Track .

The Aeolian Mode .
In Every Key on Single Strings .
Perspective #1: Finding the Half Steps .
Perspective #2: Thinking in a Parent Key .
Perspective #3: Altering a Scale .
Perspective #4: In Relation to a Chord's Root... .
Perspective #5: Adjusting Key Signatures .
Fingerings: The Mode in Six Closed Positions .
Open Position fingerings: in every Key .
Harmonizing the Mode: Chord Voicings .
Using the Mode: Improvisation .
Melodic Patterns: For Practice .
A Aeolian Backing Track .

The Locrian Mode .
In Every Key on Single Strings .
Perspective #1: Finding the Half Steps .
Perspective #2: Thinking in a Parent Key .
Perspective #3: Altering a Scale .
Perspective #4: In Relation to a Chord's Root... .
Perspective #5: Adjusting Key Signatures .
Fingerings: The Mode in Six Closed Positions .
Open Position Fingerings: In Every Key .
Harmonizing the Mode: Chord Voicings .
Using the Mode: Improvisation .
Melodic Patterns: For Practice .
B Locrian Backing Track .

Concluding Solos .
Ionian/Dorian .
Ionian/Dorian/Phrygian .
Lydian/Dorian .
Mixolydian .
Aeolian/Mixolydian .
Locrian/Mixolydian/ Aeolian .

Modal Soloing Strategies for Guitar



NOTATION AND THEORY REVIEW

Tablature (TAB)
Tablature (TAB) is a system of notation that graphically represents the strings and frets of the guitar fingerboard. Each note is indicated by placing a number, which indicates the fret to play, on the appropriate string.

Scale Diagrams
This book is loaded with scale diagrams. The top line represents the first string of the guitar, and the bottom line the sixth. The vertical lines represent frets, which are numbered with Roman numerals.

The root Scale tones First string
Frets Fret numbers

Chord Diagrams
Chord diagrams are similar to scale diagrams, except they are oriented vertically instead of horizontally. Vertical lines represent strings, and horizontal lines represent frets. Roman numerals are used to number the frets.

Chord Name First String -C7
Barre + Fret number
Frets Sixth String

Reading Roman Numerals
Roman Numeral Review
Here is a review of Roman numerals and their Arabic equivalents.
I or 1
II or 2
III or 3
IV or 4
V or 5
VI or 6
VII or 7

Left-Hand Techniques
SL= Slide
H = Hammer-on
P= Pull-off
Bend and Release
Whole-Step Bend
Half-Step Bend
Left-hand fingering

 

Availability:




 2439 ARPEGGIOS FOR GUITAR. Don Latarsky.



Euro 12,99


 
Quantity Metti nel carrello

 
ARPEGGIOS FOR GUITAR. DON Latarsky. Arpeggi, accordi, scale e modi; 190 modelli tra maggiore, minore, dominate, sospeso, diminuito.

In questo libro troverete scritto l'intervallo di tutte le note dell'accordo, dell'arpeggiori e della scala spetto alla nota fondamentale.

Questo è molto utile per i chitarristi perché è una indicazione che si trova in pochi libri, di solito c'è scritto con quale dito suonare le note dell'arpeggio.

Description
This books presents a visual approach to the scales most commonly used in Jazz, Rock and Blues. It includes:

Modes of the major scale
Modes of the harmonic minor scale
Modes of the ascending melodic minor
Pentatonic Scales
Blues Scales
Diminished Scales
Whole Tone Scale
Chromatic Scale

Arpeggios for Guitar by Don Latarski. For Guitar. Guitar Method or Supplement; Technique Musicianship. The Progressive Guitarist Series. Book. 48 pages. Published by Alfred Music Publishing (AP.F3093GTX).

ISBN 0769209564.
Shows each arpeggio in five positions in a simple diagram format. For every arpeggio the corresponding chord form and scale pattern are also shown. Covers all forms of the major, minor, and dominant 7th type chords.

 

Availability:




 3147 ARPEGGIOS. CHERRY.



Euro 15,99


 
Quantity Metti nel carrello

 
ARPEGGIOS. CHERRY. 215 Pagine, centinaia di arpeggi a 1, 2, e 3 ottave, diagrammi, teoria, formule. TAB.

This book in the new Guitar Reference Guides series allows players to find any arpeggio quickly and with ease. No music reading is required, as each arpeggio is shown in diagram form. Unlike other giant arpeggio books that cover only the most common arpeggios, this book presents every arpeggio type with numerous fingering options. Ideal for beginners seeking a well-organized, easy-to-follow guide to last a lifetime, and for consummate professionals who need a reference of arpeggios for every possible musical situation.

 

Availability:




 0282 COMPLETE BOOK OF SCALES & ARPEGGIOS IN TABLATURE FOR GUITAR. CD



Euro 26,00


 
Quantity Metti nel carrello

 
COMPLETE BOOK OF SCALES & ARPEGGIOS IN TABLATURE FOR GUITAR, Wallach. Centinaia di diagrammi di scale, modi, decine di arpeggi. CD TAB.
 

Availability:




CHITARRA LAMPO